Holiday in Lipno…

Zdravím,

slíbila jsem článek z dovolené na Lipně, tak se pěkně usadtě, dejte si kávu a pěkné počtení. Jak jsem již říkala, jsme spíše na aktivní formu dovolené. Letos jsme se rozhodli jet s několika přáteli na společnou dovču a po několika schůzích vyhrála chatka na Lipně. Měli jsme pronajatou chatu v Černé v Pošumaví – Plánička asi 20 min. od Lipna. Naše expedice měla jasný cíl, cykloturistiku, poznávání okolí a manžel s kamarádem rybaření.

Po příjezdu na chatu nás, dámské osazenstvo expedice čekalo překvapení v podobě jednodenního poukazu na wellness. Bylo nám naprosto jasné, že nám tím určitě chtějí udělat radost a také se nás na jeden den zbavit 🙂 V pondělí jsme šlápli do pedálu a vydali se prozkooumat místní cyklostezky přes vodní nádřž Lipno. Po několika kopcích a malé zajížďce jsme dojeli na přívoz do Dolní Vltavice, nechali se převést, konečně se nám taky vzbudilo dítko a my pokračovali pěkně po cyklostezce. Po zastávce na obídek jsme někteří usoudili, že bychom si nejraději dali dvacet, ale jeli jsme dál. Cyklostezka nás vedla kolem celého Lipna až do Frymburku. V nohách jsme měli krásných 50 km a tím jsme také s kolama skončili, počasí nám hatilo plány, ale vůbec nám to nevadilo.

Sbalili jsme plavky a jeli do Wellnes Hotelu Frymburk využít Aquaparku. Aquapark byl bezva využili jsme velký bazén, tobogán, divokou řeku, plaveckou dráhu, výřivku a hlavně dětské brouzdaliště. To si náš Mates obzvláště užil. Jediné co jsme shledali jako nepatrné mínus byl fakt, že přebalovací pult byl pouze v dámských šatnách a kamarád, tak musel synátora převlékat na lavici, ale jinak pohodička.

A nastal den W. Ráno jsme s ženama odjeli na celý den wellnessit do krásného hotýlku Maxant ve Frymburku. Po příjemném uvítání a vklouznutí do župánků nás čekla výřivka a to by přece nebylo ono bez láhvinky šampíčka. Čekala nás celodenní péče v útulném wellness prostředí, kde jsme měli k využití krásnou relaxační místnost, infrasunu, páru a bazén se slanou vodou a protiproudem. Jedna po druhé jsme prošli pod rukama velice milé a šikovné paní, která nám dopřála kosmetické ošetřní našich ksichtíků s úžasnou masáží a pedikůru nožek. V poledne jsme si zašli do hotelové restaurace na obídek a všechny jsme si moc užívali den relaxu, který nám drahé polovičky dopřáli. Ono mužské osazenstvo si užívalo den s dětmi, aneb pět mužů versus tři děti (věk skoro dvouročák, čtyřletá slečna a čtyřměsíční mrňous). Wellnessko jsme zakončili vlitím vitamínu D v solárku a hurá zpět za ratolestma. S holkama jsme se ovšem shodli, že tyto dámské dny budeme opakovat častěji.

Následující den si udělali „relax day“ tatínkové a odjeli na ryby. My jsme nezaháleli a využili zbylé mužské osazenstvo a vyrazili prozkoumat krásy Českého Krumlova. Romantické uličky plné krámků, kaváren a restaurací. A velkolepý zámek, který jsme bohužel stihli okouknout jen z venku. Město, které máte přímo na dlani ale jeden den nestačí k tomu pořádně si ho užít (rozhodně musíme přijet znova).

Poslední den jsme nemohli vynechat Stezku korunami stromů. Počasí se konečně umoudřilo a po špičkách stromů se před námi začalo rozléhat nádherné okolí. Po stezce dlouhé 675 m jsme se dostali až na vrchol, kde jsem si výhled užívala víceméně pouze já, jelikož mažel má strach z výšek nezdrželi jsme se moc dlouho a s kočárkem pak jeli pomalu zpět, ale stálo to za to. Dole jsme ještě nechali Matyho vyblbnoout na dětském hřišti a lanovkou sjeli zpět k autu.

Následující den jsme zabalili kufry, předali chatu a hurá zpátky domů. Akce dovolená Lipno byla fajn a rozhodně doporučuju navštívit, ale jak jsme se poučili my Šumava je svým počasím nevyzpytatelná.